רפי

%d7%a8%d7%a4%d7%99-%d7%95%d7%90%d7%95%d7%a8-%d7%91%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%94

פוסט אורח מאת אור רוזנשטיין

הספד לאבא

וואו, איזה downgrade היסטרי מהפעם האחרונה שראיתי את כולכם בחתונה שלי.

אז ממש סורי שהבאנו את כולכם לפה בקור, כוונתי המקורית הייתה להטריח אתכם בשביל חנוכת ביתנו היפה בכפר, שנאכל איזה משהו טעים, אבא יטרחן את כולכם בסלון ואתם תתבוננו בו בהערצה. אבל הבאנו אתכם רחוק ואני חושבת שכדאי להסביר למה אנחנו פה. אנחנו פה בגלל אבא שלי, שהיה טוב ומקסים ונדיב, וכמו כל דבר שקשור באבא שלי, גם לסיבת היותנו כאן היום יש מובאות היסטוריות עם פרקים, תתי פרקים, והערות בגוף הטקסט. אבל בניגוד לאבא, אני אשתדל לקצר מעט.

אבא שלי תמיד הרגיש כמו עולה חדש פה בארץ. הוא נולד בקיבוץ איילת השחר בשנת 1938 לזוג חלוצים שבאו מגרמניה. טכנית, זה הופך אותו לפלשתיני דובר גרמנית, או במילים אחרות איום לאומי. האיום הלאומי הזה התאהב באמא שלי, שהיא בת הכפר, וחוץ מזה שהוא העריץ את מדרך כף רגלה, הוא גם העריץ את משפחתה הענקית ואת הקשר העמוק שלנו למקום הזה, שראשיתו בימי העלייה השלישית. הוא התרגש כל כך מתחושת השייכות הנה, לעמק, והיה מתנהל בינינו בשילוב של הערצה בלתי מוסווית והכרת תודה. לפני שהיה מחלף בצומת התשבי, היה קטע בכביש שהיינו מגיעים אליו, וכל העמק היה נפרש לנגד עינינו. המראה הזה היה מביא אותו לידי דמעות כל פעם. הוא היה אומר, ״אם אבא שלי היה יודע שיש לו נכדה מהעמק, הוא היה יוצא מדעתו מרוב אושר״. לימים נקרא הקטע הזה, ״המקום שבוכים בו״, מסיבות מובנות.

עכשיו כבר הקימו את המחלף וקצת קשה לראות, אז הקמנו מקום חדש שבוכים בו. פה גרה המשפחה שלי. פה גר אבא שלי, ועכשיו הוא יכול להכות שורשים. כמו שהוא העשיר את כולכם בחכמתו, באהבתו ובטוב ליבו, הוא יעשיר את האדמה הטובה של העמק שהוא אוהב, את העצים ואת הפרחים. אבא שלי אהב היסטוריה, ועכשיו הוא חלק ממנה, ואין מתאים מזה. האדמה שאתם עומדים עליה תהיה עכשיו אבא שלי. ומהאדמה הזאת, ומכם, יצמחו הניצנים שיביאו את המהפכה. כל יום הוא יום טוב לרסק את הפטריארכיה.

את מודעת האבל של אבא שלי לקח לנו יומיים לנסח. ״אהובנו המקסים, החכם באדם, רפי רוזנשטיין איננו״. אחרי שאמא שלי ניסחה את המודעה, היא שאלה אותי מה דעתי. אמרתי שהניסוח לא מוצא חן בעיני. היא שאלה מה לשנות. עניתי, ״אהובנו המקסים, החכם באדם, רפי רוזנשטיין ישנו״.

תודה.

%d7%a8%d7%a4%d7%99-%d7%91%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%94

%d7%a8%d7%a4%d7%99

%d7%a8%d7%a4%d7%99-%d7%95%d7%90%d7%95%d7%a8-%d7%91%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%94-1-1

תגובה אחת

להשאיר תגובה

